
- دستورالعمل اصلی طراحی آموزش الکترونیکی قرن 21
یکی از بزرگترین مشکلاتی که ما بذای تغییر روش های آموزشی داریم تغییر عادت هاست ، عدم توانایی سازگاری با تغییر است. همیشه انجام کارها به روشی که همیشه انجام داده ایم ما را به سد "عادت" می کشاند. این جایی است که "فلج با تجزیه و تحلیل" زمانی ایجاد می شود که ما نیاز به تغییر و نوآوری داریم.
اصل 1
برای اینکه فراگیران آنچه را باید یاد بگیرند، یاد بگیرند باید از طریق شبیه سازی های تعاملی یا سناریوهای غوطه وری درگیر شوند.
اصل 2
در آموزش الکترونیکی ، فراگیران باید با آنچه که به آنها پیشنهاد می شود تا درگیر آن شوند در ارتباط باشند در غیر این صورت به حیطه تخصص خاص آنها بی ربط است و در اینصورت علاقه فرد نسبت به موضوع از بین میرود.
اصل 3 و 4
این دو اصل بهم پیوسته اندآنها برای عملکرد به یکدیگر بستگی دارند. اگر دانش جدید قابل اثبات نباشد ، نمی توان از آن استفاده کرد سوال اینجاست از چه روشی می توان برای نشان دادن دانش جدید به دانشجویان استفاده کرد که از نظر اینکه دانشجوذ بتواند دانش جدید را در حوزه تخصصی خود به کار گیرد ،چه تاثیری خواهد داشت یکی از اصلی ترین شکایات از جلسات معمول آموزشی این است که این جلسه اغلب از کارها و اتفاقاتی که دانشجویان در واقعیت با آن مواجه هستند بسیار جدا است و فرصتی برای آزمایش درک واقعی و دریافت بازخورد موثر در کلاس وجود ندارد.لذا با توجه به موارد گفته شده میتوان تصدیق کرد که آموزش های الکترونیکی مبتنی بر طرح سناریو های واقعی بطوری که دانشجو را درگیر کند بسیار مفید خواهد بود
برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید.
https://elearningindustry.com/prime-directive-21st-century-elearning-design-experiences-part-one


