Center for Excellence in Medical Education Technology

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

 

نتایج یادگیری دامنه وسیعی را که یک یادگیرنده از یک موضوع خاص به دست می آورد ، مشخص می کند. هم از نظر استاد و هم برای دانشجو بنابراین مهم است که اطمینان حاصل شود که نتایج برنامه ریزی شده به نتایج مطلوب می رسند.

یک روش خوب برای دانستن اینکه آیا نتایج یادگیری پیشنهادی جنبه های لازم را پوشش می دهد ، مراجعه به طبقه بندی بلوم است. طبقه بندی بسیار مشهور روند یادگیری را توضیح می دهد و ثابت شده است که ابزاری قدرتمند برای کمک به توسعه نتایج یادگیری است. مفهوم اصلی در این نظریه بسیار ساده است و یک روش راهنمایی خوب است. این مقاله در مورد تجزیه و تحلیل و ارزیابی مفاهیم ، فرایندها ، رویه ها و اصول است ، نه فقط به خاطر سپردن حقایق یا یادگیری ریشه ای. دلیل مطرح کردن این است که تعاملات یادگیری ایده آل از همین رویکرد استفاده می کند به عنوان مثال ، تعاملات خوش ساخت:

ارائه شفافیت و معرفی حقایق و اطلاعات کلیدی به روشی که آگاهی یا درک مطلب را فراهم کند.

تسهیل اشتراک دانش از طریق توسعه مهارت های شناختی

تحقیقات نشان می دهد که ابزارهای آموزشی دیجیتال برای اساتید عمدتا برای 6 هدف مفید است:

ارائه مستقیم دستورالعمل ها به دانشجویان

تشخیص نیازهای یادگیری دانشجویان

متفاوت بودن روش تحویل دستورالعمل

متناسب سازی تجربه یادگیری برای تأمین نیازهای فردی دانشجویان

حمایت از همکاری دانشجویان و ارائه تجارب تعاملی

پرورش تمرین مستقل مهارتهای خاص ....

برای مطالعه بیشتر در این زمینه به لینک ذیل مراجعه فرمایید.

  • https://elearningindustry.com/learning-outcomes-interactions-the-secret-to-add-value