
ادغام فناوری بیشتر در برنامه درسی بسیار مفید است و اغلب ارزانتر از آن چیزی است که فکر میکنیم، گیمیفیکیشن میتواند حتی بدون هزینه نیز معرفی شود. نمرات ساده ترین چیز برای بازی وارساز کردن است، امتیازها، پاداش ها، دستاوردها و حتی نشان ها برای پاداش دادن به دانشجویان و ارزیابی سطح درک آنها از موضوع میتوانند مورد استفاده باشند
جستوجوها، گنجیابی و سایر فعالیتهای تعاملی میتوانند به بازیسازی تکالیف کمک کنند و دانشجویان را تشویق کنند تا تعامل خود را بعد از ساعات دانشگاه حفظ کنند. تشویق به کار تیمی، یا حتی برانگیختن مسابقات سازماندهی مسابقات می تواند نتایج یکسانی داشته باشد و در عین حال مهارت های ارزشمندی را که در محل کار به دانش آموزان نیاز دارند آموزش دهد. با استفاده از منابع خود دانشجو ، مانند تلفن و رایانه های خانگی، آنها می توانند تکالیف خود را به ویدیوهای یوتیوب، وب سایت ها یا وبلاگ ها تبدیل کنند. تشویق دانشجویان برای به اشتراک گذاشتن کارهای خود در اینترنت باعث می شود که آنها احساس انگیزه و سرمایه گذاری بیشتری نسبت به انجام وظایف خود داشته باشند.
گیمیفیکیشن میتواند نگاه دانشجویان جوان به دانشگاه را کاملاً تغییر دهد و واقعاً به آنها کمک کند تا نسبت به آنچه در حال مطالعه هستند احساس اشتیاق کنند.


