Center for Excellence in Medical Education Technology

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

همه گیری بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) باعث اختلال بی سابقه ای در آموزش پزشکی و سیستم های مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان شده است. این بیماری می تواند شرایط سختی برای زندگی ایجاد کند و برای آموزش پزشکی چالش هایی ایجاد می کند ، زیرا اساتید باید با خیال راحت تدریس و تحقیق کنند ،اما به دلیل شیوع بیماری پزشکان و اساتید این رشته بیشتر زمان خودرا درگیر درمان بیماران بودند بنابراین ارزیابی قابلیت استفاده از روشهای یادگیری آنلاین و تعیین امکان و کفایت آنها برای دانشجویان پزشکی بسیار مهم است. هدف ما ارائه یک نمای کلی از وضعیت تجربه دانشجویان پزشکی در طول همه گیری COVID-19 و تعیین نگرش ها و عملکردهای دانشجویان پزشکی در مورد آموزش پزشکی الکترونیکی بود. یک مطالعه مقطعی با دانشجویان پزشکی بیش از 13 دانشکده پزشکی در لیبی انجام شد. یک نظرسنجی کاغذی و آنلاین با استفاده از ایمیل و رسانه های اجتماعی صورت گرفت . در این نظرسنجی اطلاعات جمعیت شناختی و اقتصادی اجتماعی ، و همچنین اطلاعات مربوط به آموزش آنلاین پزشکی و دستگاه های الکترونیکی مورد بررسی قرار گرفته است . وضعیت تحصیل پزشکی در طول همه گیری COVID-19 ؛ ارزیابی سلامت روان ؛ و یادگیری الکترونیکی  نگرش ها و عملکردها. در مجموع 3348 پرسشنامه معتبر بازیابی شد. اکثر پاسخ دهندگان (64.7)) مخالفند که آموزش الکترونیکی به راحتی اجرا شود. در حالی که 54.1 درصد از پاسخ دهندگان موافق بودند که بحث تعاملی با استفاده از آموزش الکترونیکی قابل دستیابی است. با این حال ، تنها 21.1 agreed موافق بودند که از آموزش الکترونیکی می توان برای جنبه های بالینی استفاده کرد ، در مقایسه با 54.8 کسانی که  که با این جمله مخالف بودند و 24% کسانی که  که بی طرف بودند. تنها 27.7 درصد از پاسخ دهندگان در طول برنامه همه گیر COVID-19 در برنامه های آموزشی آنلاین پزشکی شرکت کرده بودند ، در حالی که 65 درصد از اینترنت برای شرکت در گروه های مطالعاتی و بحث ها استفاده می کردند.

برای مطالعه کامل مقاله به آدرس زیر مراجعه فرمایید: